close
تبلیغات در اینترنت
ائــمــه اطــهــار

آرشيو مطالب

لینکستان
ســــایــــبــــری 313
مـــعـــبـــر شـــهـــدا
صَـــبــــاحَـــت
مــنــتـــظـــران فــــــــــرج
طرحی نو در مسابقه کتابخوانی
جـــوان انـــقـــلـــابـــی
مـــهـــراوه
ظـــهـــور - 313
مـعـبـر سـایـبـری هـمـراه رهـبـر
کــوی ابــوذر غــفــاری
صــالــحــیــن حــوزه صــدیــقــه کــبــری
قـــلـــم ســـایـــبـــری
یــــا مــــهــــدی ادرکــــنــــی
داستان های نماز
تـــــــرویــــــج بصـــــــیرت
بــــــــــــــوی حـــــــرم
عــلــمــدار ســایــبــری
بــه روز بــاشــیــد
کــــلــــرجــــی
مـــــاه کـــــربـــــلـــــا
آدانــــا دانــــلــــود
موسسه فرهنگی امام هادی
امــتــداد امــام
سبک زندگی شهدا
مــنــجــی وب
مـشـکـات الـزهـرا(س)
پـایـگـاه اخـتـصـاصـی مـداحـی اهـل بـیـت کـربـلـا
از نــســل آســمــان
عــلــقــمــه
مــولــا مــهــدی گــل یــاس
پایگاه فرهنگی مذهبی ذوالفقار
هـیـئـت مـحـبـیـن الـمـهـدی (عج)
بـدانـیـم کـه نـمـی دانـیـم ؟
جــهــاد ســایــبــری طــلــبــه
بــچــه هــاي خــيــلــي بــا حــال
طــــریــــق
پــــیــــرو
پـایـگـاه بـسـیـج مـسـجـد مـوسـی بـن جـعـفـر(ع)
زنــدگــیــنــامــه مــشــاهــیــر
ســــربــــاز ولــــایــــت
هـيـئـت قـرآن مـسـجـد مـوسـي بـن جـعـفـر(ع)
دنــیــای حــنــانــه
هـیـئـت مـذهـبـی مـنـتـظـران حـضـرت مــهــدی فـرخ آبـاد
عــــشــــق وطــــن 140
مــــردان بــــی ادعــــا...
❤قـرآن نـور الـهـی-:-قـرآن هـدیـه الـهـی❤
کـانـون فـرهـنـگـی شـهـیـد هـادی تـقـی لـو
نــیــوز گــونــاگــون
گــروه ســایــبــری عــمــار
مؤسسه قرآنی فاطمة الرسول امین شهر
جــنــبــش مــردمــي مــعــراج
۩✿☆هــشــتــمــیــن خــورشــیــد☆✿۩
عــشــق یــعــنــی یــه پــلــاک
جـبـهـه فـرهـنـگـي-مـذهـبـي امـام صـادق(ع)
Nedaye Daroon
چـــــــــادرم...
از دیــار گــیــت تــا مــشــهــدالــرضــا
ســربــازان امــام زمــان«عــج»
زنــدگــیــنــامــه مــشــاهــیــر
دل رهــــــــبــــــــر
مــــخــــتــــلــــف
امــام عــشــق=هــادی نــقــی
کـانـون فـاطـمـیـه مـیـنـاب
جــــنــــگ نــــرم
پــایــگــاه فــرهــنــگی بــشــیــران
پــایــگــاه ســایــبــری حــــبـــــل
لــــهــــوف
♥معبـــرسایبـــری بــــی سنگــــ♂ــر♥
بــچــه هــای مــلـاثــانــی
نــــگــــاهــــی و یــــادی
فــــروشــــگــــاه پــــارســــی
.::ولـایــــت رمــــز پــــیــــروزی::.
☀ گــــروه ظــــهــــور ☀
ســایــت جــامــع اعــیــاص
مــــشــــت پــــولـادیــــن
کــلــیــک هــای پــایــداری
عــاشــقــان ولـایــت
حــــريــــم آســــمــــانــــي
اقــــامــــه نــــمــــاز
حـوزه مـقـاومـت بـسـیـج دانـش آمـوزی بـالـاده
☫ســـفــر عـــشــق پــایــانــی نــدارد☫
مـا نــصل سـومـی هـا
ســایــت عــاشــقــان ظــهــور مــهــدی
گــــل نــــرگــــس
لــبــيــك يــا امــام خــامــنــه اي
پـايـگـاه فـرهـنـگـي مـذهـبـي بـاب الـحـوائـج
عـاشـقـانـه ای بـرای بـنـدگـان خـدا
کــوهــپــایــه اصــفــهــان شــهــرک فــاطــمــیــه (س)
كــــبــــوتــــر حــــرم
يــــا صــــاحــــب الــــزمــــان
كــــبــــوتــــران زمــــيــــنــــي
شــــمــــیــــم ظــــهــــور
شــــهــــیــــدان زنــــده انــــد
عــلـامــرودشــت تــاون
بــشــارت 110 ؛ وبــلـاگــی از جــنــس پــلـاک
بــــانــــک پــــیــــامــــک مــــهــــدوی
تــــبــــلــــیــــغ اســــلـام
لَــنَــهــدیَــنَّــهُــم سُــبُــلَــنــا
پــايــگــاه مــبــارزه بــا شــيــطــان
سائل-12
تــکــیــه گــاه جــان
چــــشــــم هــــای مــــنــــتــــظــــر
ســربــدارانــ
لــــبــــیــــک یــا خــــامــــنــــه ای
foxgraph | ســفــارش طــراحــی
گـــــ.ســربـند.ـــرافیـک
جامع ترین گالری عکسهای مذهبی و اسلامی
☫ رزمــــنــــده ســــایــــبــــری ☫
صــــدر
انــــس بــــا قــــرآن کــــریــــم
رازمـــــجـــــنـــــون
شــــهــــیــــد گــــمــــنــــام
مــــهــــدويــــت
.::وبــلـاگ ارزشــی بــصــیــرتــیــهــا::.
تــــا شــــهــــدا بــــا شــــهــــدا
کـانـون فـرهـنـگـی دانـشـجـویـی بـصـیـرت
عــــلــــوی اســـــتــــدلـالــــی
.::در مــــســــيــــر اوج::.
دلــــبــــخــــواه
اســــلـام، دیــــن جــــاویــــدان
پايگاه بسيج شهيد مظاهر رضائيان
غــــیــــرت عــــشــــق
حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی
بــــهــــتــــريــــن راه رســــيــــدن بــــه خــــدا
*مژده ظهور نزدیک است*
عــــطــــر کــــربــــلـــا
مــــنــــتــــظــران حــــضــــرت
اصــــحــــاب و انــــصــــار الــــمــــهــــدی (عج)
مــــحــــض رضـــــا عــــلــــیــــه الــــسّــــلـام
ســـمـــت مـــهـــدی (عـــج)║پــاتـــوق مــنــتـــظــران
تــــرنــــم عــــفــــاف
رازی در مــنــتــهــی الــیــه مــشــرق
شــهــدا رایــاد کــنــیــد بــاذکــر صــلــوات
گــــنــــجــــیــــنـــه هـــای گــــمــــشــــده
قــــصــــه ســــرداران
دوســــتــــــــ قــــرآنــــي
ســبــكــبــالـان عــاشــق كــوهــبــنــان
تــــخــــريــــبــــچــــي
پــایــگــاه بــســیــج شــهــیــد نــوروزی چــلــیــچــه
ثـــــقـــــلـــــيـــــــن
بــــاشــــگــــاه افــــســــران جــــنــــگ نــــرم
مـــعـــبـــر ســـایـــبـــری ولـــایـــت
هــــديــــه اي از مــــادر
☫رهــــبــــرم ســــیــــدعــــلــــی☫
☆*¨★`*☆دخترحوا☆*¨★`*☆
حــجــاب، پــــرچــــم مــقــابــلــه بــا تــهــاجــم فـــرهـــنـــگـــی
مــــــــــدد
ولــايــت فــقــيــه و حــكــومــت اســلــامــي
مــــنــــتــــقــــم
خــــدای مــــن
دلــــســــوخــــتــــگــــان
شـــیـــعـــه یـــعـــنـــی دســـت بـــیـــعـــت بـــاعـــلـــی
فـــــــطـــــــــرس
پـــایــگــاه خــبــری مــیــربــازار هــادی شــهــر
ســــــــاکــــــــن
دانــــلــــود صــــلــــواتــــی
پــایــگــاه اطــلـاع رســانــی هــیــئــت
حــامــیــان ولـایــت ســیــد عــلــی
زلـال گـــرافـــیـــکــــــ
حــضــرت زیــنــب کــبــری ســلــام الله عــلــیــهــا
عــطــش انــتــظــار
ســـلـــطـــان وفـــا
تـــــــرویــــــج بصـــــــیرت
ذوالــــفــقــار حــــــــیـــــــــــدر
بــه ســوی ظــهـــور
گــوهــرکــمــال ، حــجــاب بــرتــر
یــاقــوت ســرخ
کــانــون وبــلــاگ نــویــســان قــم
در جـسـتـجـوی واقـعـیـت
پایگاه فرهنگی اجتماعی مصاف
از علی تا سیدعلی(از کوفه تا تهران)
هیئت مذهبی خادمین حسین(ع) آبدانان
پايگاه تحليلي-خبري بــالاتـر از بالاترین
میر محمد حسین زاده تولون
چــتــر بــاز
پــیــروان ولایــت
*مـهـدی مـا*عـج
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
˙·٠●❤جنبش سبز❤●٠·˙
مــدافــعــان جــنــگ نــــرم
شهدا (حامد گ)
عــشــق دوازدهــم
چشم انداز ایران - سال 1404
حــجــاب
دخــتــران بـابـا عـطـا
گــدای فـاطـمـه(س)
اهــل بیتــــ
ولـایـتــــــ عـلــوی 12
مــعــرفــت انـسـان بـه خـدا
گــل نــرگــس
شهید احمد پلنگ نژاد
شــاهــد 73
عـاشـقـان کـلـام وحــی
☫☫☫رزمنده ســـایبری ولایــــــت☫☫☫
فـریـاد مـهـتـاب-حـامـی عـفـاف و حـجـاب
طلــــعت آدیــنــه
آمــوزش قــرآن کــریــم
نـــور مــعــرفـت
پنجره ی انتظار
انــتــظــار غـریـب
>>شرهانی
تــرنــم عــفــاف
.::فوزالعظیم::.
ســتــاره تــاریــکـی
تــســنــیــم
دفــتــر ســرخ
حــرم شــاه-بانکــ شعر و اشــــعار مذهبی
کریــــم آل طــــه
جبهه فرهنگی فاطمــــیون
سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قائمشهر
یعلمون| بدانیم و عمل کنیم
او خواهد آمــــد....
حضرت مهدی«عج»
زندگی در جوانی
پایگاه فرهنگی ظهور قائم
شهیدان زنده اند
مــجــنــون الــحــســیــن
هــيــئــت فــدائــيــان امــيــرالــمــومــنــيــن(ع)-مــشــهــد
به نام او که پاکی باران مظهر وجود اوست
ندای معلول
الغــــوث
هیئت مکتب الزینب زنجان
گل شقایــق امیــر
امام خامنه ای (مدظله العالی)
بی سر کــــربلا
ان الارض یرثها عبادی الصالحون
یاوران الحجه «عج» نجف آباد
***منتظران حضرت قائم***
استحکام ایمان
کبــــوتر حــــرم
نسیــــم جمکــــران
پایگاه فرهنگی محبان علی اکبر سرابله
مینو جهان وب
خورشــیــــد
بچه های حــــــــــرم
اعوانه
آزاد اندیش
شهید حمید فیروزی
حديث اشك | اشعار اهل بيت عليهم السلام
معلمی از دیار سربازان
ضد گلوله
سلام
حجــــــــاب
آخر الزمان انتظار مهدویت
اگر تنهاترین تنها شوم باز هم خدا هست
واگویه های یک عاشق
طلبه با حجاب!!!
بوی دین
به سوی خدا
اسرائیل،مشق شیطان
.::طلبه پاسخگو::.
آریان بلاگفا
بسم رب الحسین
مرواریدی در صدف
شهدا را یاد کنید
::: سنگر سایبری سلوک معرفت:::
حضرت مهدی عج ........... دلتنگتم
نوای ذاکرین حسینی
سرباز سایبری حضرت امام خامنه ای
پایگا قرآنی دارالقرآن
هیئت مکتب العباس
نــــوري از بــــهــــشــــت
هاتف 313
افسر سایبری موعود
حاج فلاح تفتی
بهشت ارغوان
اخلاصی ها
توابین
رزمنده سايبري
تـ ع ـجیل
ثامن تـــــم مرجع قالب و ابزار
مقتدر مظلوم
بهترین بک گراندها
بوي سيب
گرافیک سرای نوین | دانلود | عکس
منذرين
IT NEWS

.::طــــلــــبــــه ســــايــــبــــري::. .::طــــلــــبــــه ســــايــــبــــري::. .::طــــلــــبــــه ســــايــــبــــري::.
آرشیو لینک ها ارسال لینک
.:: حــمــایــت مــیــکــنــیــم ::.
تــــابــــلــــو اعــــلـانــــات

.::خــیــریــه هــمــت | اولــیــن خــیــریــه دیــجــیــتــال ایــران::.



روز وفــات حــضــرت زیــنــب کــبــری سلام الله بــر شــمــا تــســلــیــت بــاد

شنبه 04 ارديبهشت 1395
ادامه مطلب


موزیک ویدئوی «بی بیِ بی حرم» با صدای حامد زمانی و عبدالرضا هلالی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)
کارگردان:مصطفی هیودی
تنطیم کننده: امیر جمالفرد
شاعر: سعید پاشازاده


برچسببر چسب ها : آخرین موزیک ویدئو حامد زمانی و عبدالرضا هلالی ,آهنگ حامد زمانی و عبدالرضا هلالی بی بی بی حرم ,جدیدترین موزیک ویدئو حامد زمانی و عبدالرضا هلالی ,حامد زمانی و عبدالرضا هلالی ,حامد زمانی و عبدالرضا هلالی بی بی بی حرم ,دانلود آهنگ بی بی بی حرم از حامد زمانی و عبدالرضا هلالی ,دانلود آهنگ جدید حامد زمانی و عبدالرضا هلالی ,دانلود آهنگ های حامد زمانی و عبدالرضا هلالی ,دانلود موزیک ویدئو بی بی بی حرم از حامد زمانی و عبدالرضا هلالی ,دانلود موزیک ویدئو جدید حامد زمانی و عبدالرضا هلالی ,دانلود موزیک ویدئو بی بی بی حرم ,دانلود موزیک ویدئو حامد زمانی و عبدالرضا هلالی ,دانلود موزیک ویدیو حامد زمانی و عبدالرضا هلالی بی بی بی حرم ,موزیک ویدئو حامد زمانی و عبدالرضا هلالی ,
شنبه 22 اسفند 1394
ادامه مطلب
نویسنده : طــــلــــبــــه ســــايــــبــــري


اهـــمـــیـــت ازدواج و فـــوایـــد آن

مسأله ازدواج و تشکیل خانواده در شرع مقدس امر بسیار مهمی است و فواید بسیاری هم دارد. اما مهم ترین فایده و هدف ازدواج عبارت است از تشکیل خانواده . نفس این علقه زوجیت و تشکیل یک واحد جدید، مایه آرامش زن ومرد و مایه کمال و اتمام شخصیت آنهاست. بدون آن ، هم زن و هم مرد هردو ناقصند. همه مسایل دیگر ، فرع بر این است. اگر این کانون، سالم و پایدار باشد، هم روی آینده و هم روی همین وضع فعلی جامعه تأثیر خواهد گذاشت ازدواج در حقیقت دروازه ورود به تشکیل خانواده است و تشکیل اساس همه تربیت های اجتماعی و انسانی است.مادر این تحقیق به معرفی ازدواج وضرورت ها واهداف آن پرداخته ایم. وروش كار به صورت كتابخانه ای بوده است و در پايان مي توان گفت ، ازدواج علاوه بر عمل به دستور خداوند و اجرای سنّت رسول اکرم صلی الله علیه وآله عاملی است که فرد و جامعه را از خطرات جسمی و روحی و روانی حفظ کرده و برای همه ایجاد امنیت می ناید.

بــــقــــیــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب


برچسببر چسب ها : ازدواج و ابعاد آن ,بُعد روحی ازدواج ,ضرورتهای ازدواج ,پاسخ مثبت به فطرت ,عامل تکامل استعدادها و دین و ایمان ,ایجاد امنیت و آسایش ,بقای نسل ,جلوگیری از فساد و حفظ پاکدامنی ,ایجاد دوستی و محبّت و عشق ,اجرای سنّت رسول اکرم و عمل به دستور خداوند ,تأمین سلامت جسم و بر قراری تعادل ,عامل خوشبختی ,خود کفایی و نیاز به استقلال ,احساس مسئولیت ,مصون ماندن از بیماریهای عصبی و روانی ,نیکو شدن اخلاق و خارج شدن از خود خواهی ,بالا برنده ی اعمال انسان ,بهره مندی از دوران شیرین و با نشاط نو جوانی ,
دوشنبه 12 بهمن 1394
ادامه مطلب


یکشنبه 06 ارديبهشت 1394
ادامه مطلب


دوشنبه 31 فروردين 1394
ادامه مطلب


زنــــدگــــی اجــــتــــمــــاعــــی امــــام بــــاقــــر عــلــیــه الــســلــام

زندگی امام، آینه تمام نمای زندگی شرافتمندانه انسانهای موحد و متعالی است.یکی از بارزترین ویژگیهای امام جامعیت اوست.توجه به علم، او را از اخلاق و فضایل روحی غافل نمی‏ سازد و روی آوری به معنویات و عبادت و بندگی، وی را از پرداختن به زندگی مادی و روابط اجتماعی و اصلاح جامعه باز نمی‏دارد .در حالی که انسانهای معمولی، در بیشتر زمینه‏ ها گرفتار افراط و تفریط می‏شوند، اگر به زهد و عبادت بپردازند، به عزلت و گوشه ‏نشینی کشیده می‏شوند و اگر به کار و تلاش رو آورند، از انجام بایسته وظایف عبادی و معنوی، دور می‏مانند!

بقيه در ادامه مطلب

 

 


دوشنبه 31 فروردين 1394
ادامه مطلب


مــیــلــاد بــا ســعــادت حــضــرت زیــنــب کــبــری و روز پــرســتــار مــبــارک...

سه شنبه 05 اسفند 1393
ادامه مطلب


آشـــنـــایـــی بـــا حـــضـــرت زیـــنـــب عـــلـــیـــهـــا الـــســـلـــام

بوستان عصمت نبوی چشم به راه شکفتن غنچه دیگری است بر شاخه گل یاس؛ همان یاسی که بر دامانش کوثر عصمت جاری است و بر شاخسارش گل‏های امامت هویدا. اگرچه پیامبر در مدینه حضور ندارند، امّا برای آمدن این میهمان لحظه‏شماری می‏کنند. چشم‏ها در انتظارند و ملایک جای جای خانه به خدمت ایستاده‏اند. بوی عطری بهشتی در فضای خانه زهرا می‏پیچد و زینب دختر علی بن ابی‏طالب، علیه السّلام، بانویی از جنس نور و زاده فاطمه زهرا علیهاالسلام ، چشم به دنیا می‏گشاید و عالم را به حضورش نوری تازه می‏بخشد. میلاد این نور تابان، گل خوشبویِ خاندان عصمت بر شیعیان و شیفتگان آن بانوی بزرگ مبارک باد.

بقیه در ادامه مطلب


سه شنبه 05 اسفند 1393
ادامه مطلب
نویسنده : طــــلــــبــــه ســــايــــبــــري


واجــــب فــــرامــــوش شــــده...

امر به معروف و نهی از منکر از احکام عملی مسلمانان و به نظر شیعیان از فروع دین اسلام است. امر به معروف یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام آن‌چه از نظر عقل یا شرع اسلام خوب در نظر گرفته می‌شود و نهی از منکر یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام ندادن آن‌چه به از نظر عقل یا شرع اسلام بد در نظر گرفته می‌شود.[۱] این توصیه گفتاری است و شامل جرح نمی‌شود.در احکام دین، به تمام واجبات و مستحبات معروف و به تمام محرمات و مکروهات منکر گفته می‌شود بنابراین واداشتن افراد جامعه به انجام کارهای واجب و مستحب امر به معروف و بازداشتن آنها از کارهای حرام و مکروه نهی از منکر است. البته در نوشته های دانشمندان دینی امر به معروفی که واجب است، واجب و امر به معروفی که مستحب است، مستحب؛ همچنین نهی از منکری که حرام است، واجب بوده و نهی از منکری که مکروه است، مستحب است.امر به معروف و نهی از منکر، واجب کفایی است که اگر افرادی - به قدر کفایت - به انجام آن اقدام کنند، از دیگران ساقط می شود. و اگر همهء افراد آن را ترک کرده باشند، چنانچه شرایط آن موجود باشد، همهء آنها ترک واجب کرده اند.[۲]

بقیه در ادامه مطلب


برچسببر چسب ها : امر به معروف ,نهی از منکر ,امر به معروف و نهی از منکر ,احکام عملی ,شرایط امر به معروف و نهی از منکر ,تعریف معروف و منکر ,مراتب امر به معروف و نهی از منکر ,احکام امر به معروف و نهی از منکر ,آداب امر به معروف و نهی از منکر ,امر به معروف و نهی از منکر در قرآن ,تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر ,يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنكر ,امر به معروف و نهی از منکر در سخنان اهل بیت ,امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ,امر به معروف و نهی از دیدگاه آیت‌الله روح الله خمینی ,امر به معروف و نهی از دیدگاه آیت‌الله دکتر مرتضی مطهری ,امر به معروف و نهی از دیدگاه آیت‌الله سید علی خامنه‌ای ,نهادهای متولّی امر به معروف و نهی از منکر در حکومت ایران ,
شنبه 25 بهمن 1393
ادامه مطلب
نویسنده : طــــلــــبــــه ســــايــــبــــري


آن قـــدر مـــرد نـــبـــودیـــم کـــه یـــارش بـــاشـــیـــم...

جمعه 24 بهمن 1393
ادامه مطلب


صــــلــــح امــــام حــــســــن (ع) از مــــنــــظــــر ولــــایــــت

در باب صلح امام حسن (عليه السلام)، اين مسأله را بارها گفته ايم و در کتابها نوشته اند که هر کس - حتي خود اميرالمؤمنين (ع) - هم اگر به جاي امام حسن مجتبي (ع) بود و در آن شرايط قرار مي گرفت، ممکن نبود کاري بکند، غير از آن کاري که امام حسن کرد . هيچ کس نمي تواند بگويد که امام حسن، فلان گوشه ي کارش سؤال برانگيز است. نه، کار آن بزرگوار، صددرصد بر استدلال منطقي غيرقابل تخلف منطبق بود. در بين آل رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم)، پرشورتر از همه کيست؟ شهادت آميزترين زندگي را چه کسي داشته است؟ غيرتمندترين آنها براي حفظ دين در مقابل دشمن، براي حفظ دين چه کسي بوده است؟ حسين بن علي (عليه السلام) بوده است. آن حضرت در اين صلح، با امام حسن (ع) شريک بودند . صلح را تنها امام حسن نکرد؛ امام حسن و امام حسين اين کار را کردند؛ منتها امام حسن (ع) جلو بود و امام حسين (ع) پشت سر او بود.

بقیه در ادامه مطلب


یکشنبه 28 دي 1393
ادامه مطلب


آشــــنــــایــــی بــــا یــــازدهــــمــــیــــن اخــــتــــر تــــابــــنــــاک امــــامــــت

هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه‏السلام است. در این روز، یکی دیگر از گل‏های سرسبز باغ علوی پژمرده شد و آفتاب عمر با سعادت او غروب کرد. آسمانیان و زمینیان در غم فقدان او محزون شدند و گل‏های بوستان احمدی در خزان یکی دیگر از شاخه‏های طوبای خود، به ماتم نشستند. ما نیز با فرزند برومند آن امام همام، حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) هم‏ناله شده و در عزای آن سفیر هدایت و کشتی نجات به سوگ می‏نشینیم.

بــــقــــیــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب


سه شنبه 09 دي 1393
ادامه مطلب


امــــر بــــه مــــعــــروف و نــــهــــي از مــــنــــکر در قــــرآن و روايــــات

اسلام ،مکتبي جامع و آييني کامل است که هم براي ويژگي هاي زندگي فردي انسان و هم براي شکل دهي به روابط سالم اجتماع، برنامه ريزي کرده است. از طرفي، بيشتر دستورات دين ،حتي در بخش هايي که به احکام عبادي و تنظيم رابطه ي فرد با خدايش پرداخته، از جنبه اي اجتماعي نيز برخوردار است .
رفتارهاي شخصي افراد ،گرچه در مرحله نخست تأثير مستقيم بر روح و روان شخص بر جاي مي گذارد، اما از محدوده ضمير فرد فراتر مي رود و به اجتماع نيز مي رسد. خصوصيات فردي و خلقيات شخصي که در رفتار عضوي از جامعه ظاهر مي شود ، به سان موجودي متحرک عمل مي کند و حصار محدود محل پيدايش خويش را درهم مي شکند و در شاکله محيط اجتماعي به جريان مي افتد. به راحتي از واحدي به واحد ديگر منتقل شده و در پي فتح دل هاي ديگر برمي آيد .
اين گونه تأثّرات وجداني ،نياز به مقدمه چيني هاي عقلي و خسته کننده و فراهم سازي زمينه و آماده سازي مقدمات و مرحله بندي ندارد ؛يعني زماني که اين ويژگي ها در درون يک شخص که عضوي از مجموعه
است ،متولّد مي گردد ،بي درنگ در رفتار و منش بيروني او ظاهر مي شود و در اوّلين فرصت خود را در صحنه ارتباط با ديگران به نمايش مي گذارد .
در نهايت، يک رفتار فردي به راحتي فراگير شده و تبديل به منش اجتماعي مي شود. رفته رفته و به صورتي کاملاً طبيعي در قالب يک رسم پايدار جمعي درآمده و به عنوان شاخص هاي شناخت رفتارهاي اجتماعي يک جامعه مطرح مي شود .

بقیه در ادامه مطلب


شنبه 01 آذر 1393
ادامه مطلب


 

 

ولـــادت بــــا ســــعــــادت امــــام حــــســــن مــــجــــتــــبــــی عــــلــــیــــه الــــســــلــــام بــــر هــــمــــه عــــاشــــقــــان حــــضــــرتــــش مــــبــــارک بــــاد...

امام حسن مجتبی علیه السلام:

تشکر نکردن در برابر خدمت و احسان دیگران،دلیل پستی است

 

 

شنبه 21 تير 1393
ادامه مطلب


شــــهــــادت حــــضــــرت خــــدیــــجــــه را بــــه هــــمــــه مــــســــلــــمــــیــــن جــــهــــان تــــســــلــــیــــت عــــرض مــــی نــــمــــایــــیــــم

حضرت خدیجه ؛ مادر ام ابیها

خدیجه این بانوى آگاه و پاك‏سرشت، و این دلباخته‏ى فضیلت و معنویت، كه اعتقاد به حق و حقیقت و تمایل به فضایل و كمالات، از خصایص ذاتى او بود، از همان دوران جوانى نیز یكى از مشهورترین زنان حجاز و عرب به شمار مى‏رفت. وى كه نخستین زن تاجر عرب و یكى از بزرگترین شخصیت‌هاى تجارى حجاز بود، حتى پیش از ازدواج با پیامبر نیز، از شهرتى شایسته برخوردار بود. چنان كه نام وى نه تنها در تاریخ اسلام، بلكه در تاریخ اعراب و قبائل عرب و در آثار و نوشته‏هاى مورخین غیراسلامى نیز، به عظمت و تجلیل، یاد شده است.
خدیجه در كار تجارت خود نیز، بر اساس همان خصوصیات و خصلت‌هاى برجسته‏ى انسانیش، گام برمى‏داشت. هرگز تجارت را به عنوان وسیله‏اى براى كسب درآمدهاى سرشار، به هر طریق و به هر شكل كه باشد، نگاه نمى‏كرد. هرگز در پى سودجویى و منفعت طلبى‏هاى شخصى و بى‏رویه نبود. از این رو همواره سعى داشت كه تجارت خود را به دور از آلودگى‏ها، و عارى از درآمدهاى ناصحیح، انجام دهد، و از عوایدى كه از راه‌هایى چون احتكار و كم‏فروشى و گران‏فروشى و رباخوارى و نظایر آن به ‌دست مى‏آید، مصون دارد. بر این اساس خدیجه هرگز تجارت خود را، به این گناهان نابخشودنى آلوده نكرد، و داد و ستدهایش را جز از راه‌هاى مشروع و اصولى انجام نداد.
همین خصوصیات انسانى، و روش و رفتار معقول و منطقى باعث شده بود كه اطمینان و اعتماد گروه‌ها و طبقات مختلف مردم، به او جلب شود و راه پیشرفت و ترقى از راه‌هاى مشروع و افزایش درآمدهاى حلال، براى او هموار گردد. تا جایى كه درباره‏ى موفقیت‌هاى تجارى او، و ثروت سرشارى كه از این راه فرادست آورده بود، در تواریخ و متون مختلف نوشته‏اند: «هزاران شتر در دست خدمه و كاركنان خدیجه بود كه در اطراف كشورهایى چون مصر، شام و حبشه در راه تجارت، مشغول رفت و آمد و داد و ستد و نقل و انتقال كالاهاى تجارى بودند.» (1)
با این كه حضرت رسول، پس از وفات خدیجه با برخى از زنان دیگر مانند عایشه، صفیه، ام‏سلمه، و ... هم وصلت نموده، ولى در تمام مدتى كه همسران دیگرى در خانه داشت، باز از خدیجه به شایستگى یاد مى‏كرد، نام او را با احترام مى‏برد و همواره خاطره‏ى او را گرامى و عزیز مى‏داشت چنان كه درباره‏اش مى‏فرمود: «هرگز خداوند متعال بهتر از او را بر من نصیب نفرموده است. او روزى كه من نیاز به كمك داشتم، به یارى‏ام آمد و دستم را با مهر و عطوفت گرفت؛ روزى به من ایمان آورد كه جهانیان نسبت به من كفر مى‏ورزیدند، و روزى مرا تصدیق كرد كه جهانیان تكذیبم مى‏كردند، خداوند از او به من اولاد عنایت كرد.»
بــــقــــیــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب

سه شنبه 17 تير 1393
ادامه مطلب


 

به من رحم کن بی قرارم بیا

کجا بغضم و جا بزارم بیا

نمی دونم این چندمین جمعه بود

حساب زمان و ندارم بیا

هوای جهان سرد و طوفانیه

تو می دونی این قصه طولانیه

غمش ریشه داره تو دیوار درد

تو محراب حیدر، محرم، صفر

تو پاهای زخمی رو شنهای داغ

غریبی اسیری همون اتفاق

چقد کینه دارن هنوز از قدیم

بیا انتقام خدا را بگیر

ببین چی گذشته تو این انتظار

بیا روی این زخم مرحم بزار...


برچسببر چسب ها : نواي انتظار ,نواي منتظران ,نماهنگ زيبا ,نماهنگ حساب زمان ,خواننده ارزشي ,حامد جليلي ,نماهنگ زيباي حساب زمان ,نماهنگ زيباي حساب زمان با صداي حامد جليلي ,به من رحم کن بی قرارم بیا ,کجا بغضم و جا بزارم بیا ,نمی دونم این چندمین جمعه بود ,حساب زمان و ندارم بیا ,هوای جهان سرد و طوفانیه ,تو می دونی این قصه طولانیه ,غمش ریشه داره تو دیوار درد ,تو محراب حیدر، محرم، صفر ,تو پاهای زخمی رو شنهای داغ ,غریبی اسیری همون اتفاق ,چقد کینه دارن هنوز از قدیم ,بیا انتقام خدا را بگیر ,
جمعه 09 خرداد 1393
ادامه مطلب


جــــايــــگــــاه عــــلــــمــــي و مــــقــــام روايــــي حــــضــــرت زيــــنــــب(ســــلــــام الــــلــــه عــــلــــيــــهــــا)

بانو حضرت زينب(سلام الله عليها) را بايد در فصاحت، بلاغت، زهد، عقل، دانش، صبرو... پس از مادرش زهرا(عليها السلام) سرآمد زنان دانست. اشتهار اوبه نقش آفرني در کربلا و در کاروان اسراء و تأثير حضورش در مغلوبه کردن آثار جنگ طف، م.جب غفلت از ديگر ابعاد شخصيّتي وي شده است و صبر و شکيبايي بي نظيري که وي در ماجراي کربلا از خود به ثبت و ظهور رسانيد، جميع صفات حميدة وي را تحت السعاع قرار داده است. اين مقاله قصد داردابا نظر به جايگاه علمي و مقام روايي اين بانو، به بررسي اين بعد پرداخته، بخشي از احاديث مروي از اين بانوي محدّثه را معرفي کند.

 

بــــقــــيــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب


پنجشنبه 25 ارديبهشت 1393
ادامه مطلب


كــــرامــــات و مــــنــــاقــــب امــــام جــــواد عــــلــــيــــه الــــســــلــــام

در زندگي امامان معصوم(ع) مواردي خارق العاده در كتاب هاي حديثي نقل شده است كه علما و متكلمان شيعي از آن ها تحت عنوان «كرامات، معجزات، مناقب و نشانه» هاي امامت ياد كردند. چنان كه شيخ مفيد ره، در كتاب گران قدر «الارشاد» تحت عنوان «طرف من الاخبار عن مناقب ابي جعفر عليه السلام و دلايله و معجزاته» اين موارد را نقل كرده است. در اين ميان، موارد خارق العاده و كرامات بيشتري از امامان متأخر به ويژه امام جواد(ع) و امام هادي(ع) در كتاب هاي حديثي روايت شده است. به گونه اي كه بيش از ١٥ كرامت از امام جواد(ع) در كتاب ها نقل شده است.
اين در حالي است كه در كتاب «مسندالجواد» علامه عطاردي تنها ٢٥٠ حديث از امام جواد(ع) روايت شده است. استاد عطاردي در اقدامي ارزشمند و كم نظير، طي چندين مجلد، روايات و اخباري كه از هر يك از امامان نقل شده است را با عنوان «مسندالامام...» جمع آوري و منتشر كرده است.

 

بــــقــــيــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب


شنبه 20 ارديبهشت 1393
ادامه مطلب


مــــخــــتــــصــــرى از زنــــدگــــانــــى امــــام هــــادى عــــلــــیــــه الــــســــلــــام

«امام ابوالحسن على النقى الهادى» - عليه السلام - پيشواى دهم شيعيان، در نيمه ذيحجه سال 212 هجرى در اطراف مدينه در محلى به نام «صريا» به دنيا آمد(1). پدرش پيشواى نهم، امام جواد - عليه السلام - و مادرش بانوى گرامى «سمانه» است كه كنيزى با فضيلت و تقوا بود (2).
مشهورترين القاب امام دهم، «نقى» و «هادى» است، و به آن حضرت «ابوالحسن الثالث» نيز مي ‏گويند (3).
امام هادى - عليه السلام - در سال 220 هجرى پس از شهادت پدر گراميش برمسند امامت نشست و در اين هنگام هشت ساله بود. مدت امامت آن بزرگوار 33 سال و عمر شريفش 41 سال و چند ماه بود و در سال 254 در شهر سامرّأ به شهادت رسيد.

 

 

بــــقــــيــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب

 


شنبه 13 ارديبهشت 1393
ادامه مطلب


چــــنــــد حــــديــــث در بــــاب گــــنــــاهــــان کــــلــــیــــدی

همانگونه که پیرى و ضعف، زمینه هجوم کسالت و بیمارى‌هاى گوناگون مى‌گردد، گاهى عیب و یا گناهى زمینه و کلید انواع گناهان مى‌شود.

1.حسادت:انسان را به انواع گناهان مانند کارشکنى، تهمت، دروغ و سوء قصدها و ... وادار مى‌کند.

امام صادق علیه السلام فرمود:

ان الحَسَد یَاکُل الاِیمانَ کَما تَاکُلُ النّار الحَطَب

همانگونه که آتش، هیزم را مى‌بلعد، حسادت ایمان را مى‌بلعد.

انسان حسود به هر تلاشى که رقیب خود را بشکند، دست مى‌زند.


2.بخل و حرص:بخل سبب ندادن زکات و خمس و ترک انفاق و ... مى‌شود، به علاوه مردم از بخیل ناراحتند و همین موجب بدگویى‌ها و سوء ظن‌ها مى‌گردد.

امیرمؤمنان على علیه السلام فرمود:

البُخلُ جامِع لِمساوِى العُیُوب وَ هُو زمام یقادُ بِه اِلى کلّسوء

بخل، جامع و گرد آورنده همه بدى‌ها است، و افسارى است که همه بدى‌ها را به سوى خود مى‌کشاند.

حرص نیز سبب گناهانى مانند: کم فروشى، احتکار، گران فروشى، رشوه خوارى، تملق و انواع بى‌تقوایى‌ها مى‌شود.


3.دروغ:انسان با دروغ، گناهان خود را توجیه مى‌کند و زیر پوشش توجیه‌هاى دروغین، صدها گناه دیگر بروز مى‌کند.

امام حسن عسکرى علیه السلام فرمود:

جُعِلَت الخَبائِثُ کُلّها فى بَیتٍ و جُعِلَ مِفتاحُها الکذب

تمام زشتى‌ها در اتاقى قرار داده شده، و کلید آن، دروغ است.


 

4.خشم و بداخلاقى:عیبى است که سبب فحش، غیبت، دشمن تراشى و انواع زشتى‌ها مى‌شود.

امام حسن عسکرى علیه السلام فرمود:

الغضب مفتاح کل شر

خشمِ (بى‌کنترل) کلید هر بدى است.

 

عیوب و گناهان دیگرى نیز وجود دارند که زمینه‌ساز گناهان دیگر مى‌شوند، مانند: بدگمانى، حرام‌خوارى، شراب‌خورى، ستیزه‌جویى، ترس، تکبر و ... که براى رعایت اختصار از شرح بیشتر خوددارى شد.

 

پــــی‌نــــوشــــت‌هــــا:

1. بحارالانوار، ج73، ص 255.

2. بحارالانوار، ج73، ص 307/ نهج البلاغه، حکمت 370.

3. بحارالانوار، ج72، ص 262.

4. تحف العقول، ص 581/ کافى، ج2، ص303 از امام صادق علیه السلام


دوشنبه 08 ارديبهشت 1393
ادامه مطلب


تــصــاویــر لــایــه بــاز ضــریــح جــدیــد حــرم امــام حــســیــن (عــلــيــه الــســلــام)

 

برای امروز چهار تصویر لایه باز از ضریح جدیدحرم امام حسین علیه السلام به همراه یک تصویر از ضریح قدیمی برای شما گرامیان قرار دادم که امیدوارم از این تصاویر در طراحی های زیبای خودتون استفاده کنید و ما را از دعای خیرتان بهره مند بفرمایید. ان شاء الله تعالی

 

 

منبع:سايت جامع عصر انتظار

دانــــلــــود در ادامــــه مــــطــــلــــب


دوشنبه 18 فروردين 1393
ادامه مطلب


::::مــــيــــلــــاد ســــراســــر نـــــور،نـــــور عـــــالـــــم هـــــســـــتـــــي رحـــــمـــــة لـــــلـــــعـــــالـــــمـــــيـــــن پــــيــــامـــــبــــر اكــــرم و امــــام جــــعــــفــــر صــــادق عــــلــــيــــه الــــســــلــــام را بــــه تــــمـــــام شــــيـــــعـــــيـــــان تــــبـــــريـــــك عـــــرض مــــي نــــمــــائــــيـــــم::::

مــــيــــلــــاد بــــا ســــعــــادت نــــبــــي اكــــرم و امــــام جــــعــــفــــر صــــادق عــــلــــيــــه الــــســــلــــام بــــر تــــمــــام شــــيــــعــــيــــان مــــبــــارك بــــاد

بــــراي مــــشــــاهــــده تــــصــــويــــر در انــــدازه واقــــعــــي و كــــيــــفــــيــــت بــــالـا كــــلــــيــــك رنــــجــــه بــــفــــرمــــائــــيــــد

مــيــلــاد پــيــامــبر اكــرم و حــضــرت امــام جــعــفــر صــادق عــلــيــه الــســلــام بــر هــمــگــان مــبــارك

 

مــــيــــلــــاد بــــا ســــعــــادت نــــبــــي اكــــرم و امــــام جــــعــــفــــر صــــادق عــــلــــيــــه الــــســــلــــام بــــر تــــمــــام شــــيــــعــــيــــان مــــبــــارك بــــاد


یکشنبه 29 دي 1392
ادامه مطلب


پــــیــــشــــوای صــــادق-ويــــژه نــــامــــه امــــام صــــادق عــــلــــيــــه الــــســــلــــام

پيشواى ششم شيعيان، حضرت ابوعبدالله جعفر بن‏ محمد صادق عليه السلام، در سپيده دم روز دوشنبه،17 ربيع ‏الاول سال‏83 ق در مدينة الرسول از دامان پاك - ام فروه - بانوى بزرگ از خاندانى شرافتمند، دختر قاسم بن‏محمد بن‏ابى‏بكر از فقهاى هفتگانه مدينه، پا به عرصه وجود نهاد.
معروفترين لقب آن بزرگوار «صادق‏» است كه به علت متمايز شدن از جعفر كذاب - برادر امام حسن عسكرى عليه السلام - انتخاب شده است. صدوق المحدثين ابن‏بابويه قمى در اين باره به سند خويش از پيامبر اكرم روايت كرده است كه: «هنگامى كه فرزندم جعفر بن‏محمد بن على بن‏الحسين به دنيا آمد، او را «صادق‏» بناميد. زيرا در نسل او همنامش به وجود خواهد آمد كه بدون حق ادعاى امامت‏خواهد كرد و او نزد خدا، جعفر كذاب است.»
امام سجاد عليه السلام پس از نقل اين گفتار پيامبر گريست و فرمود:
گويا مى‏بينم جعفر كذاب را كه خليفه بناحق زمان خويش را بر جستجوى امام پنهان و بر حق (امام مهدى عليه السلام) برانگيخته است.

بــــقــــيــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب


یکشنبه 29 دي 1392
ادامه مطلب


::::مــــيــــلــــاد ســــراســــر نـــــور،نـــــور عـــــالـــــم هـــــســـــتـــــي رحـــــمـــــة لـــــلـــــعـــــالـــــمـــــيـــــن پــــيــــامـــــبــــر اكــــرم و آغـــــاز هــــفـــــتـــــه وحـــــدت را بــــه تــــمـــــام شــــيـــــعـــــيـــــان تــــبـــــريـــــك عـــــرض مــــي نــــمــــائــــيـــــم::::

مــــيــــلــــاد بــــا ســــعــــادت نــــبــــي اكــــرم و آغــــاز هــــفــــتــــه وحــــدت بــــر تــــمــــام شــــيــــعــــيــــان مــــبــــارك بــــاد

مــــيــــلــــاد ســــراســــر نـــــور،نـــــور عـــــالـــــم هـــــســـــتـــــي رحـــــمـــــة لـــــلـــــعـــــالـــــمـــــيـــــن پــــيــــامـــــبــــر اكــــرم و آغـــــاز هــــفـــــتـــــه وحـــــدت بــــر تــــمــــام شــــيــعــــيــــان مــــبــــارك بــــاد


سه شنبه 24 دي 1392
ادامه مطلب


خــــصــــوصــــيــــات بــــرجـــــســــتــــه و زيــــبــــاي پــــيــــامــــبــــر اکــــرم صــــلــــي الــــلــــه عــــلــــيــــه و آلــــه

به طور خلاصه اخلاق پيامبر را به «اخلاق شخصي» و «اخلاق حکومتي» تقسيم مي کنيم؛ به عنوان يک انسان، خلقيات او؛ و به عنوان يک حاکم، خصوصيات و خلقيات و رفتار او. البته اينها گوشه يي از آن چيزهايي است که در وجود آن بزرگوار بود؛ چندين برابر اين خصوصيات برجسته و زيبا در او وجود داشت که من حالا بعضي از آنها را عرض مي کنم. آن بزرگوار، امين ، راستگو، صبور و بردبار بود. جوانمرد بود؛ از ستمديدگان در همه ي شرايط دفاع مي کرد. درستکردار بود؛ رفتار او با مردم ، بر مبناي صدق و صفا و درستي بود. خوش سخن بود؛ تلخ زبان و گزنده گو نبود. پاکدامن بود؛ در آن محيط فاسد اخلاقي عربستان قبل از اسلام، در دوره ي جواني، آن بزرگوار، معروف به عفت و حيا بود و پاکدامني او را همه قبول داشتند؛ آلوده نشد. اهل نظافت و تميزي ظاهر بود؛ لباس، نظيف؛ سرو صورت، نظيف؛ رفتار، رفتار با نظافت. شجاع بود و هيچ جبهه ي عظيمي از دشمن، او ار متزلزل و ترسان نمي کرد. صريح بود؛ سخن خود را با صراحت و صدق بيان مي کرد. در زندگي، زهد و پارسايي پيشه ي او بود. بخشنده بود؛ هم بخشنده ي مال ، هم بخشنده ي انتقام؛ يعني انتقام نمي گرفت؛ گذشت و اغماض مي کرد. بسيار با ادب بود؛ هرگز پاي خود را پيش کسي دراز نکرد؛ هرگز به کسي اهانت نکرد. بسيار با حيا بود. وقتي کسي او را برچيزي که او بجا مي دانست، ملامت مي کرد- که در تاريخ نمونه هايي وجود دارد- از شرم و حيا سرش را به زير مي انداخت. بسيار مهربان و پرگذشت و فروتن و اهل عبادت بود. در تمام زندگي آن بزرگوار، از دوران نوجواني تا هنگام وفات در شصت و سه سالگي، اين خصوصيات را در وجود آن حضرت مي شد ديد.

بــــقــــيــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب


سه شنبه 24 دي 1392
ادامه مطلب


من ترک التزویج مخافة الفقر فقد اساء الظن بالله-عز و جل-، ان الله- عز و جل - یقول:

«ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله.» (نور/32)

امام صادق علیه السلام فرمودند:

هر کس از ترس فقر ازدواج نکند نسبت ‏به لطف خداوند بدگمان شده است. چرا که خداوند می‏فرماید: اگر آنان فقیر باشند خداوند از فضل و کرم خود بی نیازشان می‏کند.

من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 251


بــــراي مــــشــــاهــــده تــــصــــويــــر در انــــدازه واقــــعــــي و كــــيــــفــــيــــت بــــالـا كــــلــــيــــك رنــــجــــه بــــفــــرمــــائــــيــــد

يــــك حــــديــــث زيــــبــــا از امــــام صــــادق عــــلــــيــــه الــــســــلـام در مــــورد ازدواج


دوشنبه 23 دي 1392
ادامه مطلب


پــــيــــونــــد آســــمــــانــــي دو نــــور الــــهــــي بــــر هــــمــــه شــــيــــعــــيــــان مــــبــــارك بــــاد

::::: پــــيــــونــــد عــــرشــــي پــــيــــامــــبــــر اكــــرم صــــلــــي الــــلــــه عــــلــــيــــه و آلــــه و حــــضــــرت خــــديــــجــــه ســــلـام الــــلــــه عــــلــــيــــهــــا بــــر عــــمــــوم شــــيــــعــــيــــان مــــبــــارك بــــاد :::::

بــــراي مــــشــــاهــــده تــــصــــويــــر در انــــدازه واقــــعــــي و كــــيــــفــــيــــت بــــالـا كــــلــــيــــك رنــــجــــه بــــفــــرمــــائــــيــــد

::::: پــــيــــونــــد عــــرشــــي پــــيــــامــــبــــر اكــــرم صــــلــــي الــــلــــه عــــلــــيــــه و آلــــه و حــــضــــرت خــــديــــجــــه ســــلـام الــــلــــه عــــلــــيــــهــــا بــــر عــــمــــوم شــــيــــعــــيــــان مــــبــــارك بــــاد :::::


یکشنبه 22 دي 1392
ادامه مطلب


تــــجــــلــــی نــــور ازدواج پــــیــــامـــبــــر اســــلـام بــــا خــــدیــــجــــه

حضرت خدیجه پانزده سال قبل از عام‌‌الفیل و شصت و هشت سال قبل از هجرت نبوی در شهر مکه دیده به جهان گشود و پس از شصت و پنج سال زندگی باشرافت و فضیلت سرانجام در تاریخ دهم رمضان سال دهم بعثت و سه سال قبل از هجرت رسول خدا به مدینه وفات يافت.
نام او خدیجه، و کنيه‌اش «ام هند»، نام پدرش «خویلدبن اسد» و نام مادرش «فاطمه دختر زائده بن الاصم» می‌باشد.
پدر و مادر خدیجه با چند واسطه به «لویّ‌بن غالب» می‌رسد که جد اعلای پیامبر خداست و مادر خدیجه «هاله» دختر عبدمناف از اجداد پیامبر اسلام است. بنابراین خدیجه هم از طرف پدر و هم از سوی مادر با پیامبر اسلام هم نسب می‌باشد.

بــــقــــيــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب


یکشنبه 22 دي 1392
ادامه مطلب


امــــام مــــهــــدى (عــــجــــل الــــلــــه تــــعــــالــــى‏ فــــرجــــه الــــشــــريــــف) در قــــرآن كــــريــــم

بحث از ظهور پر بركت حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه)، با استناد به آيات قرآنى، به مقدمه‏اى كوتاه نياز دارد.اگر ما خواسته باشيم اين مسأله را از صريح آيات به دست آوريم، شايد خواسته‏اى بى مورد باشد. اساساً پيغمبر اكرم ‏صلى الله عليه وآله از روز اول اين تذكر را به عامه مسلمانان داد و فرمود: قرآن داراى ظهر است و بطن؛
« ما من القرآن آية الا و لها ظهر و بطن(21)».
اين حديث از متواترات است، يعنى كتب حديثى اهل سنت و شيعه اتفاق دارند اين حديث از پيغمبر اكرم‏ صلى الله عليه وآله صادر شده است. سِرّ مطلب اين است كه قرآن كريم داراى دو جهت است كه بايد مورد عنايت قرار گيرد.

اول اين‏كه آيات و سوره‏هاى قرآن در مناسبت‏هاى مختلف و به عنوان علاج حادثه يا واقعه‏اى نازل شده است. اين موجب مى‏شود دلالت آيه نوعى وابستگى پيدا بكند با آن شأن نزول. اگر اين‏طور شد، دلالت هميشگى قرآن كه پيامى جاودانى باشد، مقدارى زير سؤال مى‏رود. لذا پيغمبر اكرم‏ صلى الله عليه وآله فرمودند: عنايت شما فقط به اين اسباب نزول نباشد. در پس پرده يك معناى عامى وجود دارد كه جنبه شمولى دارد و براى هميشه است. لذا ابوبصير از امام صادق‏ عليه السلام سؤال مى‏كند اين كه پيغمبر اكرم‏ صلى الله عليه وآله فرموده است: « ما فى القرآن آية الاولها ظهر و بطن(22)»، يعنى چه؟ امام عليه السلام مى‏فرمايد: « ظهره تنزيله و بطنه تأويله(23)»؛ يعنى ظاهر قرآن و ظهر قرآن همان دلالتى است كه با رعايت و عنايت به شأن نزول‏ها روشن مى‏شود كه تقريباً مى‏توان نوعى مقطعى بودن و محدوديت از آن فهميد؛ ولى قرآن به اين اكتفا نكرده است.

بــــقــــيــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب


شنبه 21 دي 1392
ادامه مطلب


احــــاديــــثــــي در مــــورد حــــجــــاب، عــــفــــاف و پــــاکــــدامــــنــــی

امام باقر علیه ‏السلام فرمودند:
فاطِمَةُ علیهاالسلام سَیِّدَةُ اَهْلِ الْجَنَّةِ وَ ما کانَ خِمارُها اِلاّ هکَذا ـ وَ اَوْ مَأَ بِیَدِهِ اِلى وَسَطِ عَضُدِهِ ـ.
حضرت فاطمه علیهاالسلام بانوى زنان بهشتى است، مقنعه او بلند و تا حد بازوانش بود.
مکارم الاخلاق، ص 94
پیامبر اکرم صلّی الله عليه و آله فرمودند:
اِنَّ مِن خَیرِ نِسَائَكُم اَلمُتَبَرَّجَةَ مِن زَوجِها الحصَانَ عَن غَیرِه ؛
بهترين زنان شما، زني است که براي شوهرش آرايش و خودنمايي کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند.
بحارالانوار، ج 103، ص 235

امام باقر علیه السّلام فرمودند:
افضل العبادة عفة البطن و الفرج؛
بالاترین عبادت، عفت شكم و شهوت است.
تحف العقول، ص 296

بــــقــــيــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب


دوشنبه 16 دي 1392
ادامه مطلب


كــــرامــــات امــــام رضــــا (عـلـيـه الـسـلـام) بــــه روايــــت اهــــل ســــنــــت

دوران پر بركت و همراه با كرامات و وقيعي كه قبل و بعد از ولادت امام رضا (عليه السلام) از مدينه تا مرو و مدت امامت ايشان رخ داد، جملگي دلالت بر عظمت بي‌كران امام رضا (عليه السلام) دارد. رويت آن از زبان بزرگان اهل سنّت جالب و شنيدني و البته شگفت‌انگيز است. آنچه پيش روي داريد، گوشه‌ي از سخنان بزرگان اهل سنت درباره امام رضا است كه در منابع معتبر آنها نقل شده و تأثير به سزايي در نزديك كردن ديدگاه اهل سنت به ديدگاه شيعه درباره كرامت، شفاعت، توسل و زيارت قبور و... دارد.
بزرگان اهل سنت با اعتراف به جايگاه والي امام رضا (عليه السلام)، سخنان و اعتراف‌هاي شگفتي درباره ابعاد معنوي آن حضرت داشته‌اند كه آنها را نقل مي‌كنيم.

بــــقــــيــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب


پنجشنبه 12 دي 1392
ادامه مطلب
نویسنده : طــــلــــبــــه ســــايــــبــــري


 پــــژوهــــشــــی در اربــــعــــیــــن حــــســـــیــــنـــــی

حضور اهل بیت(علیهم السلام) در اولین اربعین شهادت امام حسین(علیه السلام) بر سر مزار آن حضرت در کربلا از مسائلی است که در قرون اخیر برخی محققان شیعه درباره آن تشکیک کرده اند. در مقابل، برخی دیگر از اندیشمندان، درصدد رد این تشکیک و اثبات اربعین اول شده اند. این نوشتار ابتدا به دلایل منکران اربعین اول پرداخته و در ادامه به پاسخ گویی آن ها می پردازد، سپس با استفاده از قراین و شواهد دیگر، دیدگاه موافقان اربعین اول را تأیید می کند.

مقدمه

یکی از مباحث مهم تاریخ عاشورا که در این فصل درباره آن بحث و بررسی صورت گرفته، حضور اهل بیت(علیهم السلام)در کربلا در اولین اربعین شهادت امام حسین(علیه السلام) بر سر مزار آن حضرت و دیگر شهدای کربلاست. در میان شیعه، مشهور است که اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری، صحابی بزرگ رسول خدا (صلی الله علیه وآله) به زیارت قبر امام حسین(علیه السلام) نائل شد و در همان جا بود که اهل بیت(علیهم السلام) هنگام بازگشت از شام نیز به زیارت مزار امام(علیه السلام) آمده و جابر را ملاقات کردند. هم چنین در این روز سر امام حسین(علیه السلام) به بدن ملحق شده و دفن شد. اما در مقابل این شهرت، برخی اندیشمندان متقدم و معاصر شیعه، ورود اهل بیت (علیهم السلام) را در روز اربعین سال 61 ق انکار کرده اند که دیدگاه ها و دلایل انکار آنان و نیز ادله و قراینی که برخی محققان معاصر برای رد دلایل منکران اقامه کرده اند، بررسی و مطالعه خواهد شد. سپس در ادامه، قراین و شواهد تاریخی و روایی این موضوع را به منظور اثبات چنین شهرتی بیان خواهیم کرد.

بــــقــــيــــه در ادامــــه مــــطــــلــــب


برچسببر چسب ها : پژوهش ,پژوهش در ابعين ,پژوهش در چهلم امام حسين ,امام حسين ,«اربعین» در متون و نصوص دینی ,استحباب زیارت اربعین در روایات و گزارش های تاریخی ,جابر بن عبدالله انصاری; نخستین زائر قبر امام حسین(علیه السلام) ,آیا اهل بیت(علیهم السلام) روز اربعین در کربلا حضور داشته اند؟ ,تاریخ ورود اسرا به شام ,مدت اقامت اهل بیت(علیهم السلام) در شام ,منکران ورود اهل بیت(علیهم السلام) در اربعین اول ,موافقان ورود اهل بیت(علیهم السلام) به کربلا ,بررسی دلایل محدث نوری درباره انکار حضور اهل بیت(علیهم السلام) در کربلا در اربعین اول ,شواهد دیگر ,
دوشنبه 02 دي 1392
ادامه مطلب
حــــمــــايــــت مــــيــــكــــنــــيــــم
صفحات سایت
تعداد صفحات : 2
مــــقــــتــــدا
آمار کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 882
کل نظرات کل نظرات : 573
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا تعداد اعضا : 18

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 90
باردید دیروز باردید دیروز : 124
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 453
بازدید ماه بازدید ماه : 753
بازدید سال بازدید سال : 753
بازدید کلی بازدید کلی : 753

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.166.233.99
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
لــــوگــــوي مــــا

.::لــــوگــــوي طــــلــــبــــه ســــايــــبــــري::.
.::لــــوگــــوي" size="15" name="T1" onclick="this.select()" dir="ltr" />

لــــوگــــوي دوســــتــــان
بــراي مــشــاهــده لــوگــوي دوســتــان كــلــيــك كــنــيــد...
ارتــــبــــاط بــــا مــــا
حـــمـــایـــت از مـــا
.::بــرای حــمــایــت از مــا کــلــیــک رنــجــه بــفــرمــائــیــد::.
رمــــزيــــنــــه ســــايــــت
My QR-Code
نــــواي آنــــلـايــــن
سـامـانـه پـیـامـکـی سـایـت

.:::ســامــانــه پــیــام کــوتــاه طــلــبــه ســایــبــری::.